dimecres, 17 de setembre del 2008

El Temple Daurat


Ahir vam arribar a Amritsar després de mes de 7 hores en tren. El tren ja és tota una aventura, però vaig acabar bastant cansada. Em pensava que a Amritsar tot seria una mica mes tranquil, que el caos circulatori i el soroll disminuirien, però no! No ha estat així, Amritsar és una ciutat india i no pot decebre'ns i escapar-se del caos com si res. Amritsar esta a la província del Punjab (d'on son molts dels indis que viuen a Barcelona), és el territori on hi viuen la major part de sikhs. Aquí hi ha el Temple Daurat, un lloc de pelegrinatge impressionant, milers i milers de persones hi venen cada dia. Aquest temple acull de manera gratuïta tots els peregrins siguin de la religió o nacionalitat que siguin i nomes accepten donatius. Els menjadors comunitaris son enormes, ahir vaig anar-hi a sopar, però el menjar d'aquí m'esta costant molt i vaig haver de fer un sobresforc per acabar-me l'arros. També estic dormint a les habitacions d'acollida, hi fa una mica de calor, els llits son una mica durs i ens visita un petit ratolinet, però esta forca net, la veritat és que podria ser molt pitjor. Entrar al Temple em serveix de refugi, és un lloc molt tranquil on s'hi respira molta clama, i això -us ho asseguro- és un be molt preuat per una estrangera com jo enmig de l'India. El mes curiós de tot plegat és com poden tenir aquests espais de pau al costat del caos mes extrem, em costa molt d'entendre aquest contrast.

3 comentaris:

  1. Hola guapa, quin luxe poder llegir el teu blog, tan mateix sembla com si estigues llegint un llibre d’aventures per capítols. Gràcies. La pau del Temple segur que ajuda a preparar-te per les següents etapes del viatge. Petons i a explorar!!!. Mvi.

    ResponElimina
  2. M'agrada seguir el que fas, de veritat.

    Un ratolinet? segur que està brut i és una gran rata! jejeje

    Aquí seguim la tònica: amb les teves amigues fent testos de Sex in the city pel facebook! jaja

    cuida't.

    ResponElimina
  3. Hola guapa! Trobo a faltar algun dels teus comentaris sobre els sikjs i el seu llibre adorat, has investigat? N’has parlat en profunditat.
    No et preocupis pel soroll, quan tornis, pot ser,Que el trobis a faltar; com les olors, els colors, ..... Que bé seguir-te és com tornar a ser-hi una mica. Petons. Carme

    ResponElimina