dimarts, 23 de setembre del 2008

Shimla, la vida quotidiana


Shimla, la capital d'Himachal Pradesh. Una ciutat que ni m'imaginava que m'hi aturaria, no m'he trobat cap turista que en parles. Es una ciutat on es veu clarament el vestigi colonial britanic, avui he anat a esmorzar a l'Indian Coffe House, ple de senyors indis parlant, homes de negocis d'estetica britanica en un espai a l'estil Circol Catolic de Badalona. Aqui he descobert la vida quotidiana d'una ciutat rica, no massa diferent al nostre quotidia, nomes que aqui la majoria de gent passa pel temple abans d'anar a l'escola o a treballar. I jo he fet el seguent: comprar el diari (l'Indian Express que es en angles) i llegir-lo asseguda a un banc de la placa; visitar la biblioteca municipal fullejant alguns llibres i mirant com els organitzen; fer una volta per l'ajuntament passejant-me per les taules plenes de paperassa, impressionant la burocracia que tenen; escoltar els bombers del parc central de l'estat com m'explicaven la darrera operacio salvament despres de les fortes pluges que havien fet caure uns arbres sobre el mercat tibeta; i anar al cinema i aguantar fins el final una pel.licula de Bollywood, tenia alguns elements molt graciosos, pero era tan dolenta.
I ara si que ja em sembla que fa molt temps que estic per aqui, ara ja comencare a baixar mes cap al sud, on impera el caos i la calor, pero aqui dalt hi tinc massa fred (potser m'acabare menjant aquestes paraules).

3 comentaris:

  1. Mapi!! Quina emoció tot aquest viatge que estàs relatant. Vaig seguint els capítols i em fan ganes d'anar a l'Índia. Ja saps que a mi em costa poc emocionar-me per qualsevol país que sigui diferent i conèixer gent i llocs nous! Empapa't bé de tots aquests colors i olors i explica'ns-ho amb pèls i detalls.
    A Badalona també comença a fer més fresca. Des que ha arribat la tardor que només plou! El bronzo a la donzi té els dies comptats.
    Un petó. Meri

    ResponElimina
  2. Hola Pilar...jo també vaig estar a Shimla, és un lloc curiós, dalt de la mutanya que aprofitaven el clima fresc els oficials anglesos per passar el temps més calorós i fugir de Delhi...és una mica especial. Allí vaig agafar un carrilet molt divertit que baixava cap a Delhi. Aquí avui fa bo....

    Bona sort i endavant!

    Xavier

    ResponElimina
  3. Hola Pili!
    Deu ni do! molt bé, molt bé!
    Shimla és tan diferent! aquí els rics anglesos fugien d ela calor...tu hi has anat a parar fugint d'alguna cosa? jejeje això de visitar els bombers és lo peor!! jajaja

    petons!

    Aquí de festa, és la Mercè, però plou...

    ResponElimina