diumenge, 28 de setembre del 2008

Taj Mahal, experiencia estètica


Recordo a la universitat que el professor Antoni Mari ens va parlar de l'experiència estètica. Ahir quan vaig veure el Taj Mahal des de la terrassa de l'hotel on m'estic, de seguida vaig notar que allò era exactament el que ens intentava explicar. És la sensació que no hi ha suficient aire per respirar, de debo, el Taj es sublim. Nomes recordo tenir també aquesta sensació quan vaig veure el Duomo de Florencia.
Avui m'hi he passat 8 hores, m'he despertat a les 5 del mati per contemplar-lo mentre sortia el sol i després he anat a visitar-lo. He fet una migdiada de 2 hores a la cara nord, els fengshuistes diuen que es la que te mes energia, el que és encantador de l'India és que pots dormir i estirar-te a qualsevol racó que et vingui de gust, entre la calor i que molta gent no té casa, és una acció molt quotidiana.
El Taj és el símbol de l'amor i sembla que Agra és la ciutat mes romàntica de l'India, i de seguida es nota, mai m'havien tirat tants piropos com aquí: "el Taj Mahal és molt bonic, però tu encara ho ets mes".
Això de l'India cada dia és millor.

5 comentaris:

  1. Pilar, la teva foto m'ha fet plorar, ja saps perquè, benvolguda esponja.
    Carme

    ResponElimina
  2. Caram, caram...es posa interessant això...a més se't sent respirar amb molta energia i molt posada en el país...endavant! endavant!

    Xavier

    ResponElimina
  3. Estic meravellada de la foto io del que expliques. Veig que tot va bé.Tingues compte amb els bixos, porten males conseqüencies i no pots posar-te malalta, no disfruteries del que fas i veus. La mare
    Hola, soc el pare que encara soc viu, estic molt bé, no tinc problema. Pel que veig tu si tens problemes amb els escarabats i els mosquits, però suposo que hi ha altres tipus d'escarabats molt més perillosos, tu ja m'entens. També sembla que tu pases molt bé, lo que m'alegra moltíssim, espero que tot plegat es traduexi a una major ganes de treballar per quan tornis.

    ResponElimina
  4. Pili, et segueixo entusiasmada! Quan arribis hauràs de fer conferències per poder-nos-ho explicar tot!!
    Disfruta encara més si pots!
    Un petó i prega una mica per mi en algun temple, segur que no em fa cap mal ;)

    Mar

    ResponElimina